piątek, 12 kwietnia 2019

Susanna Isern - "Uczuciometr inspektora Krokodyla"


Autor: Susanna Isern
Tytuł: Uczuciometr inspektora Krokodyla
Wydawnictwo: Dwukropek
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 96
Ocena: 10/10

Opis:

Poznajcie inspektora Krokodyla, który pomoże wam zrozumieć, zmierzyć i poznać sposoby na kontrolowanie emocji.
„Uczuciometr inspektora Krokodyla” to niezwykła książka zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Poznamy dziesięć podstawowych emocji, po których meandrach oprowadzi nas inspektor Krokodyl. Przy pomocy skonstruowanego przez siebie przyrządu, jakim jest uczuciometr, wyjaśni nam, co czujemy w określonych sytuacjach i dlaczego. Wspaniałe ilustracje, wzbogacone o czytelną instrukcję rozpoznawania uczuć oraz niezwykle ciekawe opowiadania będą zachętą do rozmowy o emocjach, które przeżywamy każdego dnia.

Recenzja:


Wiedziałam. Ja po prostu wiedziałam, że ta książka będzie genialna, gdy tylko spojrzałam na okładkę. Ale nawet genialne książki mają swoją wewnętrzną skalę - dla tej trzeba by ją jeszcze rozszerzyć. Przeczytałam, zakochałam się i przepadłam - to najfajniejsza książka o takiej tematyce, z  jaką kiedykolwiek się spotkałam!

Inspektor Krokodyl pasjonuje się uczuciami, ich źródłem, przyczynami w konkretnych codziennych sytuacjach. Jest przy tym świetnym obserwatorem, ale nawet on nie zawsze potrafi zrozumieć kontekst czegoś, co się wydarzyło bez rozmowy na temat uczuć towarzyszących osobom biorącym udział w zdarzeniu. Dodatkowo na potrzeby swojej pracy wymyślił genialne urządzenie, które pomaga rozpoznawać emocje oraz stopień ich natężenia - to właśnie uczuciometr. Sądzę, że przyda się on w niejednym domu, by pomóc uporać się z trudnymi niekiedy emocjami.




Strasznie podoba mi się sam pomysł na książkę i układ treści. Tutaj nie ma miejsca na nudę! Poznamy początki pracy inspektora Krokodyla, emoludki odzwierciedlające różne uczucia oraz objawy w ciele im towarzyszące, będziemy świadkami spraw rozwiązywanych przez głównego bohatera, a nawet zajrzymy do jego prywatnych notatek z obserwacjami! No i oczywiście zakręcimy kołem uczuciometru. Tu naprawdę dużo się dzieje!

Cudowny pomysł i wykonanie. Jestem naprawdę pod ogromnym wrażeniem tej publikacji - jednej z najlepszych książek dla dzieci, z jakimi spotkałam się nie tylko ostatnio, ale w całym moim życiu. Zdecydowanie polecam!

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Dwukropek.

7 komentarzy:

  1. Rozmowa o emocjach bywa trudna między dorosłymi, a co dopiero z dziećmi. Krokodyl może okazać się wspaniałym pomocnikiem rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ksiazka Dzieki ktorej poznamy rozne emocjeci byc moze mlody odbiorca łatwiej je zrozumie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za polecenie. Książeczka wygląda cudownie. Koniecznie muszę kupić bo sama mam problem z emocjami i muszę pracować nad sobą by nie wybuchnąć przy mężu czy dziecku. Zapowiada się ślicznie i uczuciowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałem że emocji jest aż 10. Ten uczuciometr jest tak ciekawy, że sam chętnie nim zakrece. Pan krokodyl jest tak sympatyczny na tych ilustracjach, że myślę iż oczaruje synka.

    OdpowiedzUsuń
  5. 11/10 jest poprostu genialna. Super, że ktoś porusza tematykę uczuć, bo póki co nie znałam książki, która opowie o emocjach - w dodatku jest bajowo kolorowa, a uczuciometr jest świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam i nie widziałam tej książeczki, a staram się być z rynkiem literatury dziecięcej na bieżąco. Już sam tytuł intryguje, a te ilustracje! Oj, przez Was, dziewczyny, wydam w tym miesiącu miliony w księgarni. Wstydźcie się! :D

    OdpowiedzUsuń