poniedziałek, 24 lutego 2020

Liliana Fabisińska, Anita Graboś - "Halo! Historia komunikowania się"

Autor: Liliana Fabisińska 
Ilustrator: Anita Graboś 
Tytuł: Halo! Historia komunikowania się 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia 
Data wydania: 12 lutego 2020 
Liczba stron: 208 
Ocena: 9/10 

Opis: 

Znaki dymne, tam-tamy, tajemnicze symbole wyryte w kamieniach, supełki wiązane na sznurku, a wreszcie zalakowane koperty wystrzeliwane z armaty czy wysyłane gołębiem lub… wielbłądem pocztowym.
Ludzie próbują komunikować się z innymi – będącymi w sąsiednim pomieszczeniu, na drugiej półkuli albo na innej planecie – od tysięcy lat. A historia komunikacji jest fascynująca, zabawna i pełna przypadków, dzięki którym powstały przełomowe wynalazki.
Halo? Odebrałeś naszą wiadomość bez zakłóceń? Zatem wskakuj do kapsuły czasu i ruszaj z nami w tę szaloną podróż! 

Recenzja: 

Mam przeszło ćwierćwieku, ale książkę Halo! Historia komunikowania się zamówiłam z myślą o sobie. Temat tej pozycji wydał mi się niezwykle interesujący i choć wcześniej nie zagłębiałam się w tematy około-komunikacyjne, tak tutaj zostałam prawdziwie zafascynowana. Twór Liliany Fabińskiej przepełniony jest nie tylko znanymi nam sposobami na przekazywanie wiadomości, ale i wieloma abstrakcyjnymi ciekawostkami, chwilami nieco absurdalnymi, ale… prawdziwymi. 

Książka jest fantastycznie wydana. Twarda oprawa i duży format doskonale sprawdzają się do tego typu pozycji, ponieważ nie tylko wyglądają ładnie na półce, ale i są bardzo czytelne. A tutaj jest co czytać, oj jest! Autorka zasypuje nas informacjami na każdej stronie, co bardzo mnie ucieszyło, a jej styl jest bardzo przejrzysty, dzięki czemu młody czytelnik nie będzie miał najmniejszego problemu ze zrozumieniem treści. I – z całą pewnością – każdy tutaj znajdzie coś dla siebie, bowiem komunikacja w książce przedstawiona jest od najdawniejszych czasów, na różne sposoby – często nieoczywiste. 


Na uwagę zasługują również ilustracje Anity Graboś, bardzo proste i czytelne. Artystka bardzo plastycznie maluje przed czytelnikiem elementy treści i niekiedy puszcza oko do malucha. Z przyjemnością przyglądałam się szczegółom (i nie tylko ja, bo mój chrześniak szybko zainteresował się tą pozycją) i bawiliśmy się przednio. A kolory – one są po prostu niesamowite! Uwielbiam taką estetykę. 

Halo! Historia komunikowania się to pozycja, która zachwyci każde dziecko ciekawe świata (i jak widać po mnie – nie tylko dziecko). Książka przepełniona jest ciekawostkami na temat komunikacji oraz rozmaitych wynalazków, nie brakuje w niej również genezy ich powstawania (niekiedy bardzo zabawnej). Krótko podsumowując – z Halo... można się nie tylko wiele, naprawdę WIELE dowiedzieć, ale i świetnie się bawić. Liliana Fabińska odwaliła kawał dobrej roboty. Polecam absolutnie każdemu powyżej szóstego roku życia! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz