piątek, 16 kwietnia 2021

Weronika Kurosz - "Zielony Kapelusz i jego czereda"


Autor: Weronika Kurosz

Tytuł: Zielony Kapelusz i jego czereda

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 100

Wiek: 6-9 lat

Ocena: 9/10

Opis:

Autorka wielu popularnych książek dla dzieci takich jak, „Leśni bracia”, „Jak walczyłem ze smokami”. „Faro ze Słonecznej Zatoki”, „Leśni bracia”, „Moje lato z Szablozębnym” tym razem ukazuje nam świat leśnej fauny od żuczka gnojowniczka po wilka.

Dzikie zwierzęta nie muszą chodzić do szkoły ani do pracy, nie wynoszą śmieci, nie zrywają się z łóżek na dźwięk budzika… Cóż za cudowne beztroskie życie! Ale czy na pewno? Zwierzęta, podobnie jak ludzie, zakładają rodziny, budują domy, troszczą się o dzieci, zastanawiają się, co będą jadły. Często to, co robią, jest pożyteczne dla innych. Pracować można na wiele różnych sposobów, a w przyrodzie każdy ma swoje zadanie. Aż dziw bierze, jak to jest wszystko wspaniale zorganizowane.

Zapraszamy Cię na niezwykłą wycieczkę. Polecimy do lasu, na pola oraz łąki i przyjrzymy się codziennemu życiu zwierząt. Czasami będzie zabawnie, czasami niebezpiecznie. A któż tam się jeszcze kręci? Dwunożny Zielony Kapelusz? Pomaga on leśnej czeredzie, a może przeszkadza i czyni szkodę? Bądź odważny, wejdź w leśną dzicz i przekonaj się sam!

Recenzja:

Czasem książka nie musi kusić opisem, by czytelnik chciał po nią sięgnąć. Tak właśnie było u mnie w tym przypadku, bo gdy ujrzałam okładkę, nie interesowało mnie nawet specjalnie, o czym dokładnie to będzie. Obraz przemawiał do mnie do tego stopnia, że z miejsca założyłam, iż o czym by nie było, to na pewno będzie ciekawie. No dobra, przyznaję, że zainteresował mnie też tytuł. Byłam ciekawa, kto skrywa się pod tym zielonym kapeluszem. Ale tego wam już nie zdradzę, tego dowiecie się z książki.

"Zielony Kapelusz i jego czereda" to książka, która w bardzo przyjemny dla czytelnika sposób łączy przyjemność płynącą z czytania z wiedzą na temat życia zwierząt. Wilk, remiz, ryś, trzmiel, bocian, wiewiórka - to tylko przykłady bohaterów, których spotkacie w trakcie lektury. Publikacja została podzielona na rozdziały, które dotyczą konkretnych zwierząt. W każdym rozdziale najpierw mamy wdzięczną i ciekawą opowieść z udziałem danego zwierzaka, a następnie ciekawostki na jego temat.

Na końcu książki znajduje się quiz, który umożliwia sprawdzenie tego, ile zapamiętało się z czytanego tekstu i jaki jest stan wiedzy przyrodniczej czytelnika. Czytanie ze zrozumieniem to bardzo ważna i przydatna umiejętność, więc warto ją ćwiczyć nie tylko w szkole, ale także w innych sytuacjach. Na tak atrakcyjnym materiale będzie to prawdziwa przyjemność!


Na uwagę zdecydowanie zasługuje warstwa graficzna. To, co skusiło mnie na okładce, ma swoją kontynuację w środku książki. Ilustracje Moniki Urbaniak są totalnie w moim guście, zachwycają na niemal każdej rozkładówce. Dodam jeszcze, że bardzo, naprawdę bardzo pasują do tekstu, idealnie się z nim komponują.

Książka warta polecenia w moim odczuciu dla starszych przedszkolaków i dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Piękna, wartościowa, atrakcyjna dla młodego czytelnika. Zatem polecam!

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Zysk i S-ka.

1 komentarz:

  1. Książki o zwierzętach od dawna utrzymują się w naszej topce najchętniej czytanych z prostego powodu- mój 7-latek jest wielkim miłośnikiem zwierząt i chętnie czyta o ich zwyczajach i życiu. Często też oglądamy wspólnie programy przyrodnicze, spacerujemy po lesie i staramy się dowiedzieć jak najwięcej o życiu zwierząt, zwłaszcza tych które mieszkają w najbliższym otoczeniu. Książka "Zielony kapelusz i jego czereda" od razu wzbudziła moje zainteresowanie za sprawą okładki. Z recenzji dowiedziałam się,że oprócz ciekawostek na temat zwierząt możemy też liczyć na opowieści a nawet quiz podsumowujący wiedzę zdobytą w trakcie lektury. Wspaniały pomysł, bo dzięki temu dziecko z pewnością bardziej skupi się czytaniu, co jej wielkim plusem tej publikacji. Z całą pewnością sięgniemy po tę książkę, bo wzbudziła moje wielkie zainteresowanie.

    OdpowiedzUsuń