piątek, 10 grudnia 2021

Sam McBratney - "Czy będziesz moim przyjacielem?"

 


Autor: Sam McBratney

Tytuł: Czy będziesz moim przyjacielem?

Wydawnictwo: HarperKids

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 32

Wiek: 3-7 lat

Ocena: 10/10

Opis:

Pierwsza od 25 lat nowość z bestsellerowej serii „Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham”. Kontynuacja książki, której na świecie sprzedało się ponad 47 mln! 

Mały Brązowy Zajączek powraca! Jego mama jest zajęta, więc musi bawić się sam. Wyrusza więc na wędrówkę i poznaje przyjaciela! Teraz może się zacząć zabawa na całego! Przepiękna, pełna ciepła historyjka pomaga dzieciom zrozumieć, że rodzice i opiekunowie nie zawsze mają dla nich czas i czasem trzeba się zająć sobą samemu. A najfajniej jest poznać kogoś, kto będzie się bawił z nami i zostanie naszym przyjacielem!

Recenzja:

Pewnie wielu z Was zna książkę "Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham". Jeśli macie w domu maluchy, to być może kojarzycie też części dotyczące pór roku. We wszystkich tych książeczkach ze znanej i lubianej serii nacisk był położony na relację między Dużym Brązowym Zającem i Małym Brązowym Zającem. Tutaj jest nieco inaczej.

Tutaj wkradło się życie - Duży Brązowy Zając też, jak inni rodzice, jest czasem bardzo zajęty i nie ma czasu na zabawę. Mały Brązowy Zając nie zamierza się jednak nudzić - sam wyrusza na wycieczkę po okolicy w poszukiwaniu przygód. Ma szczęście - czekają na niego nie tylko przygody, ale też ktoś, z kim będzie mógł je przeżywać. Czy to będzie początek prawdziwej przyjaźni? Tego dowiecie się już z książki.

Jak w przypadku całej serii warstwa graficzna może Czytelnika zachwycić. Mnie zachwyca za każdym razem, gdy po nią sięgamy. Delikatne, przepiękne ilustracje, odpowiedni dla małych rąk i wygodny format, twarda okładka, duża czcionka - tutaj wszystko do siebie pasuje. 



Tym, co zachwyca mnie w tej serii, jest... oszczędność słów. Jestem pod wrażeniem, jak niewiele trzeba, by zawrzeć w książce tak duży ładunek emocjonalny i stworzyć wspaniałą historię, do której wraca się z przyjemnością.

Bardzo polecam. Tę część, bo to nowość, ale jeśli nie znacie poprzednich, to koniecznie zmieńcie ten stan rzeczy.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa HarperKids.

6 komentarzy:

  1. Ach cóż za cudowna wiadomość. Uwielbiamy książkę NAWET NIE WIESZ JAK BARDZO CIĘ KICGAM. Wracamy do niej bardzo często, dlatego tak bardzo cieszy nas wiadomość o nowości.

    Jeśli chodzi o górną granicę wieku, to uważam ze nie jest to 7 lat, tej granicy zwyczajnie nie ma. Ja też uwielbiam tę serię, i ta nowość mnie już zachwyca, a mam prawie 40 lat na karku.

    Bardzo podoba mi się, ze nie ma zbyt wiele tekstu,co. sprawia, ze książka się dziecku nie znudzi. Czyra się lekko i przyjemnie, a przekaż jest pełny, przekazując ogrom emocji. Czcionka duża, wygodny format, twarda oprawa to same plusy tej ksiazki.

    Ach, i ta cudowna szata graficzna, taka sama jak w pozostałych książka, ze smakiem, chwytająca za serce, wspaniała.

    Polecamy cała serię i z całą pewnością i ta nowość trafi do naszego domu

    Dziękuję za recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dobrze ze trafiłam na ten post brązowego króliczka nie trzeba nam przedstawiać

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajka z króliczkami na pewno spodoba się mojemu synkowi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne wydanie. Obrazki z pewnością przykują uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham"to jest jedna z naszych najbardziej ukochanych książek pełna ciepła, miłości i niesamowitego uroku.Ilustracje są przepiękne.Uwazam,że ta książka nie tylko powinna znaleźć się w każdym domu, ale także w każdym sercu . Jest to jedna z ponadczasowych książek.
    Jestem bardzo mile zaskoczona , że pojawiła się ta nowość . Jestem już bardzo ciekawa tej książki o poszukiwaniu Przyjaciela.Ilustracje są urzekające.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam również całą serię,bo te książki są wyjątkowe, czarują słowem i ilustracją nie tylko dzieci ale i dorosłych.

    mysle że w każdym domu powinna znaleźć się tą seria . Ja ją zostawię z pewnością dla przyszłych pokoleń.

    OdpowiedzUsuń