wtorek, 11 stycznia 2022

Monika Koprivova - "Jak rosnę. Książka zapisków z mojego dzieciństwa"


 Autor: Monika Koprivova

Tytuł: Jak rosnę. Książka zapisków z mojego dzieciństwa

Wydawnictwo: Familium

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 132

Wiek: 0+ 

Ocena: 10/10

Opis:

Najwięcej miejsca poświęcono pierwszym dwunastu miesiącom, kiedy dziecko rośnie najszybciej, robi największe postępy i błyskawicznie zmienia się z noworodka w malucha.

Następnie także drugiemu i trzeciemu rokowi życia, kiedy dziecko staje się niezależnie myślącą osobą, która ma własny rozum i kształtuje się jego osobowość. Późniejszy okres dzieciństwa jest również pełen doświadczeń, odkryć i nauki. W książce jest więc miejsce także na utrwalenie późniejszych lat życia potomka, aż do jego osiemnastych urodzin.

Początkowo książka „Jak rosnę” będzie wypełniana przez rodziców, ale później dziecko może dołączyć do niej własne obrazki, notatki lub zdjęcia. W książce jest również wystarczająco dużo miejsca na wiadomości od innych krewnych i przyjaciół.

Książka „Jak rosnę” zawiera starannie dobrane pytania, oryginalne, ręcznie malowane ilustracje i ma solidną oprawę, dzięki której będą się nią cieszyć całe pokolenia. Stanie się cenną kroniką dzieciństwa i pomoże zachować najpiękniejsze chwile wspólnego życia, do których będzie z przyjemnością wracać nie tylko główny bohater czy bohaterka, ale także ich rodzice, a w przyszłości być może również przyszli potomkowie.

Książka ma 132 strony, duży format 30x30 cm, wysoką gramaturę papieru i dzięki swojemu reprezentacyjnemu wyglądowi może służyć jako wspaniały prezent z okazji narodzin dziecka.

Recenzja:

Jedną z książek tego wydawnictwa podarowałam kiedyś bliskiej osobie. Spodziewałam się zatem tego, że i ta pozycja będzie dobra jakościowo. Ale to, co otrzymałam, zdecydowanie przerosło moje wyobrażenia!

Pewnie większość z Was spotkała się kiedyś z albumami dziecka, w których można zapisywać wspomnienia z pierwszych chwil jego życia. Być może sami taki posiadacie lub ofiarowaliście taki komuś, u kogo w domu właśnie pojawił się nowy członek rodziny. Takich albumów na rynku jest całkiem sporo. Ale żaden z tych, które miałam dotychczas w rękach, nie jest aż tak obszerny i efektowny, jak "Jak rosnę. Książka zapisków z mojego dzieciństwa".

To ponad 130 stron z miejscem na zapiski, zdjęcia, wspomnienia. Wszystko w stonowanej, niekrzykliwej oprawie, która właśnie dzięki tej subtelnej szacie graficznej spodoba się o wiele szerszemu gronu odbiorców. Ogólnie jakość zasługuje tu na oklaski - papier, format, okładka. 



W środku znajdziemy także pytania pomocnicze, które pomogą w spisywaniu wspomnień dotyczących najważniejszych momentów w życiu dziecka - od chwili jego narodzin (a nawet wcześniej). Jednak absolutną rewelacją jest to, że książka nie dotyczy jedynie pierwszych miesięcy czy lat życia dziecka. Owszem, na te pierwsze lata przeznaczono więcej miejsca, ale publikację uzupełniamy aż do... osiemnastego roku życia! I to jest genialne rozwiązanie, bo starsze dziecko będzie mogło już czynnie uczestniczyć w zapisywaniu rodzinnych wspomnień, a później nawet spisywać je samodzielnie. To jest chyba najważniejsza rzecz, która wyróżnia tę książkę spośród innych dostępnych na rynku. Dla mnie świetny produkt, więc polecam - do domu, dla bliskich, na prezent.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Familium.

4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na uwiecznienie pierwszych lat życia dziecka. Kiedyś mieliśmy albumy na zdjęcia,teraz mogą powstać piękne fotoksiążki ,i takie piękne publikacje jak ta ,na kartkach których znajdą się zapiski, wspomnienia i zdjęcia,które będą pamiątka na całe życie i dla przyszłych pokoleń. To bardzo sentymentalna, wywołująca mnóstwo emocji pamiątka, która stanie się z pewnością niezwykle cenna zwłaszcza dla rodziców.

    Podoba mi się ta stonowana, łagodna oprawa, bez udziwnień które nie wszystkim mogłyby przypaść do gustu. Podoba mi się też fakt ,że publikacja ta wykonana jest z wysokiej jakości,i bardzo dobrze,no to ma służyć nam na wiele, wiele lat.

    Cieszy mnie też fakt ,ze środku znajdziemy także pytania pomocnicze,taka instrukcję pomocną ,jak spisywać wspomnienia.
    Ogromnym dlanie zaskoczeniem jest to ,iż zapiski można prowadzić aż do 28 roku życia.Choc wiadomo ,że najwięcej miejsca poświęcono na pierwsze lata życia dziecka ( nic dziwnego,wtedy dzieje się naprawdę wiele) ,ale cieszy to ,że powstaje taki dziennik wspomnien aż do uzyskania pełnoletności. A im starsze dziecko,tym czynniej będzie brało udział w spisywaniu najważniejszych wydarzeń z jego życia .
    Idealny pomysł na prezent dla młodych rodziców,który można podarować z okazji narodzin dziecka bądź chrztu.

    Dziękuję za recenzję

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny pomysł na zachowanie wspomnień. Jako prezent sprawdzi się świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem mega pozytywnie zachwycona tą książeczką.Uwielbiam takie wspaniałe pozycję.Szkoda , że jak moje dzieci były malutkie to nie miałam takiej książeczki,w której mogłabym zapisywać najważniejsze i Najpiękniejsze chwile.

    Kiedyś myślałam, że wszystko mniej więcej zapamiętam choć czasem pamięć bywa ulotna.Teraz z perspektywy czasu wiem, że niestety dużo rzeczy nam umyka.
    Myślę że jest to doskonały prezent dla nowo narodzonego dziecka , bądź maluszka.Jestem oczarowana ta książeczką fajnie że ktoś wpadł na taki genialny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostaliśmy tego typu książkę w prezencie z okazji chrztu. Mnóstwo miejsc na zapiski, zdjęcia, a przy tym pięknie wydana.

    OdpowiedzUsuń