czwartek, 2 marca 2023

Agata Widzowska - "Motek. Książka o uczuciach"


Autor: Agata Widzowska

Tytuł: Motek. Książka o uczuciach

Wydawnictwo: Wilga

Rok wydania: 2023

Liczba stron: 32

Wiek: 3-5

Ocena: 7/10

Opis:

Uroczy kotek zgubił mięciutki motek – swoją ukochaną zabawkę. Wędruje więc przez kolejne strony tej niezwykłej książki, aby go odnaleźć, a przy okazji opowiada o swoich emocjach: samotności, odwadze, zaciekawieniu, strachu, zmęczeniu, złości… Na końcu tej podróży dociera do wyjątkowego skarbu i odkrywa to, co w życiu najważniejsze.

Wyjątkowa książka z magicznymi ilustracjami, które przeniosą czytelnika do świata wyobraźni. Doskonały punkt wyjścia do wspólnej rozmowy o tym, jakie emocje towarzyszą nam każdego dnia i jak wpływają na nasze życie.

Recenzja:

Ta publikacja to dla mnie dowód na to, że ta sama książka może być zupełnie inaczej odbierana przez różnych czytelników. Niby o tym wiedziałam, bo i nowość to żadna, ale fajnie doświadczyć czegoś takiego z kimś bliskim, w moim przypadku - w własnym dzieckiem :)

Dla mnie "Motek. Książka o uczuciach" to taka dość nieskomplikowana, raczej oszczędna w słowach, choć miła w odbiorze opowiastka. Co prawda poruszająca lubiany przeze mnie temat emocji, niemniej nie taka, która rzuciłaby mnie na kolana i kazała często do siebie wracać.

Z kolei moja córa naprawdę polubiła i głównego bohatera, i jego przygody. To, co dla mnie było proste i oczywiste, może momentami zbyt przewidywalne, w  niej wzbudzało wiele emocji, z radością na czele. A że to książka skierowana do młodszych czytelników, to wracamy do niej, gdy tylko córka tego chce. Czyli na ten moment dość często.



Podobają mi się natomiast ilustracje z ich nieoczywistą kreską, trochę przypominające dziecięce malunki. Na plus zaliczam także samą koncepcję pokazania uczuć jako motka,  bo rzeczywiście często uczucia mieszają się ze sobą, tworząc jedną wielką (i niekiedy wybuchową) plątaninę.

Warto sięgnąć, by zobaczyć, czy to coś dla was. U nas zaskoczyło i córka chętnie sięga po tę opowieść.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Wilga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz