wtorek, 4 października 2016

Mojang - "Minecraft. Księga sekretów ocalałych"

Autor: Mojang (ilustrator)
Tytuł: Księga sekretów ocalałych
Wydawnictwo: EGMONT
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 112
Liczba stron: 
Ocena: 7/10
Wiek: 6+ (13-16)

Opis:

Ten almanach zawiera zebraną wiedzę tych, którzy przetrwali – podziemnej grupy ekspertów świata Minecraft. Dzieło spisane przez tajemniczego Wodza, który zebrał i opisał wszystkie najprzebieglejsze plany i strategie oraz najbardziej pomysłowe wynalazki. Z tej książki dowiesz się jaką bazę najlepiej wybudować, jak ją zaopatrzyć i jak jej bronić przy pomocy najwymyślniejszych zabezpieczeń. Poznasz tajniki, które pozwolą ci wyśledzić, osaczyć i zniszczyć wroga w walce. Dodatkowo gracz znajdzie tu mało znane wskazówki, dotyczące przetrwania w niebezpiecznych wymiarach świata Minecraft. Przestudiuj almanach dokładnie – to może być twoja szansa na przetrwanie.

Recenzja:

Nie grywam w grę Minecraft i nie bardzo rozumiem, co w niej takiego ciekawego. Mój ukochany siostrzeniec grywa w nią natomiast dość często, choć narzeka, że rodzice ograniczają mu dostęp do komputera. To właśnie dla niego poprosiła Wydawnictwo Egmont o przesłanie mi egzemplarza książeczki Minecraft. Księga sekretów ocalałych. Wpadłam na pomysł, że książka o jego ulubionej grze przedłuży mu czas spędzony z ulubionym Minecraftem bez użycia komputera i zachęci do samodzielnego czytania. 

Książeczka jest malutka, w formacie kieszonkowym. Ma jednak twardą obciągniętą płótnem okładkę w kolorze zielonym, z czarnym nadrukiem. To bardzo ładny, minimalistyczny projekt, sama gra właściwie też ma nierozbudowaną grafikę, więc pasuje idealnie. Kartki są w kolorze kremowym, a druk czarny. To bardzo ładny tomik. 

Książka jest podręcznikiem napisanym rzekomo przez jakichś tajemniczych ocalałych w świecie Minecrafta, którzy ukrywają się w podziemiach od bardzo dawna i wiedzą, jak poradzić sobie z różnymi zagrożeniami czyhającymi na graczy. Podzielona jest na małe rozdzialiki opowiadające o różnych rodzajach broni pozostającej do dyspozycji walczących o przetrwanie i sposobach ich używania, budowie baz podniebnych, morskich i podziemnych. Przedstawione są tu też różne postacie, bardzo dziwaczne, wraz z ich charakterystykami. Są też opisy taktyk obrony, przedstawione szczegółowo w punktach. 

Zagadnienia militarne nie są jedynymi, choć zdecydowanie dominują w całej książeczce. Można tu znaleźć informacje o uprawach i wyżywieniu. Jest też opis komnaty regeneracji i tajnego magazynu. 

W książce bardzo przydatne są rysunki. Jest ich dużo i pozwalają rozeznać się w zagadnieniach gry. Choć grę widziałam zaledwie kilka razy zerkając graczom przez ramię, na podstawie rycin wydrukowanych w książeczce łatwo było mi wyobrazić sobie opisywane sceny. Na końcu książki znajduje się kilka stron przeznaczonych na notatki czytelnika, który opracował swoją strategię walki i przetrwania w dziwacznym świecie Minecrafta. 

Książeczka jest bardzo fajna, choć przyznaję, że dla mnie to tylko ciekawostka. Siostrzeniec natomiast przyjął ją z radością i wytłumaczył niektóre sprawy, których laik nie może wiedzieć. Myślę, że to przyjemny prezent dla miłośników gry. 

Tę książkę zrecenzowałam dla Was dzięki Wydawnictwu EGMONT. :)

2 komentarze:

  1. Moja córka padnie jak dowie się o tej książce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój brat dał na koniec jakiś szyfr jakiś kod i powiedział że mam to rozgrysc

    OdpowiedzUsuń