wtorek, 22 listopada 2016

Zofia Stanecka - "W kraju Polan. O dawnej Polsce"

Autor: Zofia Stanecka
Tytuł: W kraju Polan. O dawnej Polsce
Wydawnictwo: EGMONT
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 32
Ocena: 6/10
Wiek: 3-7 lat

Opis: 

Wyobrażaliście sobie kiedyś, jak wyglądałoby Wasze życie, gdybyście urodzili się dawno temu? Dzięki tej książce przeniesiecie się do średniowiecza, do czasów panowania księcia Mieszka. Witajcie w kraju Polan!

Recenzja:

W kraju Polan. O dawnej Polsce to druga pozycja z serii Czytam sobie, trzypoziomowego programu wspierania nauki czytania, z którą miałam przyjemność się zapoznać. Wcześniej recenzowałam bajeczkę z uniwersum Star Wars, która - tak jak i obecnie opisywana książeczka - zaliczała się do poziomu pierwszego, a więc głównie składania słów przez dzieci i ćwiczenia głoskowania. Zainteresowała mnie ona przede wszystkim przez wzgląd na tematykę. Dotychczas na swej drodze spotkałam niewiele bajeczek opowiadających o początkach naszej ojczyzny i dlatego z radością powitałam ją w swoich progach. Niestety, mój siostrzeniec, któremu podarowałam W kraju Polan..., był nieco tą pozycją rozczarowany, choć twórczość Zofii Staneckiej uwielbia. 


Bajeczka o początkach Polski składa się z krótkich zdań, które jedynie z pozoru są proste. W tekst wkradł się m.in. dwukrotnie rok 966, który dla malucha początkującego naukę czytania jest niezwykle trudny do przeczytania na głos. Nie brakuje również innych cięższych słów i zwrotów, jak choćby obwarowana palisadami. Choć treść zainteresowała mojego siostrzeńca, tak sposób w jaki została ukazana - przede wszystkim przez dobór trudnych słów - zniechęcił malucha do obcowania z nią. 

Sytuację podratowały klimatyczne ilustracje Magdy Kozieł-Nowak. Barwne, wesołe i pełne elementów rysunki bardzo przypadły zarówno mnie, jak i mojemu siostrzeńcowi do gustu i oglądaliśmy je z przyjemnością. Bardzo lubię tego typu kreskę, bo choć jest z pozoru prosta, tak w liniach ilustratora można dopatrzeć się coraz to nowszych elementów, a mnogość kolorów bardzo rozbudza wyobraźnię i dorosłego, i dziecka. Dodatkowym atutem okazały się również naklejki, chyba wszystkie dzieci je kochają. :) 

W kraju Polan. O dawnej Polsce nie jest pozycją złą. Zawiera mnóstwo ciekawostek i informacji, które bez wątpienia zainspirują dziecko do sięgnięcia po bardziej historyczne bajeczki. Ja jednak skierowałabym ją do dzieci, które potrafią już składać bez problemu zdania, bowiem poziom trudności dla początkującego jest doprawdy trudny. 


Tę książeczkę zrecenzowałam dla Was dzięki Wydawnictwu EGMONT. :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz