niedziela, 5 lipca 2020

Kristen Gudsnuk - "Nowa przyjaciółka"

Autor: Kristen Gudsnuk 
Tytuł: Nowa przyjaciółka 
Wydawnictwo: Jaguar 
Data wydania: 17 czerwca 2020 
Liczba stron: 272 
Ocena: 10/10 

Opis: 

Dannielle jest teraz w siódmej klasie, co wiązało się ze zmianą szkoły. Jej dotychczasowe przyjaciółki trafiły do innych klas, gdzie tworzą już nowe paczki. W tej sytuacji Danny czuje się osamotniona i kompletnie zagubiona. Pomóc jej może tylko jedno – znalezienie nowej najlepszej przyjaciółki! Okazuje się, że nie jest to wcale takie proste… Wszystko zmienia się jednak, gdy Danny dostaje w spadku po swojej ekscentrycznej cioci-babci magiczny notes. Notes ma tę wspaniałą właściwość, że wszystko, co w się nim naszkicuje, natychmiast się materializuje i jest jak żywe! Danny bez wahania rysuje więc Madison – wymarzoną, najwspanialszą, idealną, po prostu najlepszą przyjaciółkę na świecie. Kłopot polega na tym, że nawet jeśli sama stworzysz sobie przyjaciółkę, nie ma gwarancji, że pozostanie ona na zawsze Twoją najlepszą przyjaciółką… 

Recenzja: 

Znalezienie przyjaciela to nie takie hop-siup, jak może się wydawać. Stworzenie przyjaciela jest łatwiejsza, ale zatrzymanie go przy sobie to inna sprawa. Brzmi absurdalnie, ale taka sytuacja przytrafia się Dannielle, głównej bohaterce – po prostu - fenomenalnego komiksu Nowa przyjaciółka

Rzadko mi się zdarza, abym w powieści graficznej zakochała się od pierwszych stron i aby wszystko było w niej dobre, ale Kristen Gudsnuk stworzyła coś nieziemskiego. Ilustracje są przecudownie barwne, bohaterowie żywi, a sam pomysł na fabułę to po prostu strzał w dziesiątkę. Z powodzeniem można nazwać tę pozycję współczesnym Zaczarowanym ołówkiem, gdzie magiczny nie jest pisak, a szkicownik, a motywacje rysownika… nieco bardziej egoistyczne. I – muszę przyznać – ta wersja wydaje mi się bardziej realna, bo – prawdopodobnie – postąpiłabym jak Danielle i narysowała to, czego mi brakuje. Jej szczególnie brakowało przyjaciółki… i pieniędzy, i super mocy, i… ech! Skupmy się na tym pierwszym! 

Kiedy ja nie miałem przyjaciół, skupiałem się na levelowaniu (…).

Kristen Gudsnuk przedstawiła motyw przyjaźni w nietypowy sposób – ciekawy i fascynujący dla młodego czytelnika. Postaci są wykreowane cudownie, ale tutaj nie chcę za wiele zdradzać. Uważam jednak, że warto zwrócić uwagę na barwne tło, nawiązujące do popkultury, filmów, gier i anime (przepraszam, nie wiem, czy nawiązuje autorka do prawdziwego tworu), a obecnie te elementy najbardziej pasjonują nastolatków. W treści pojawia się także wiele innych problemów, obecnych w życiu codziennym, jak choćby stereotypy czy znęcanie się nad słabszymi. 


Może powyższa recenzja nie jest najdłuższa, jednak boję się zdradzić Wam za wiele z Nowej przyjaciółki, dlatego wolę się nie rozgadywać. Jestem przekonana, że każdy kto po niego sięgnie, zostanie oczarowany i pokocha go równie mocno, jak i ja go pokochałam. Mam nadzieję, że Wydawnictwo Jaguar nie będzie kazało nam długo czekać i niebawem ukażą się kolejne tomy z tego cyklu (tak – jest ich więcej!). Nie mogę się doczekać! Polecam z całego serducha - to wartościowa i przecudownie humorystyczna pozycja! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz