czwartek, 26 listopada 2020

Terry Deary - "Wiggott przedstawia: Fantastyczny Woskowy Świat. Upiorny pociąg"

Autor: Terry Deary
Tytuł: Wiggott przedstawia: Fantastyczny Woskowy Świat. Upiorny pociąg
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 14 października 2020
Liczba stron: 384
Ocena: 8/10

Opis:

Tajemnicza wieża. Dziewczyna uwięziona w szklanej gablocie. Skradziony telefon oraz drzwi do nieznanego świata… To oznacza tylko jedno – upiorną przygodę!

Boy jest niezłym pechowcem. Szuka go nie tylko policja, ale także przerażający Arfur Loaf. Boy decyduje się znaleźć schronienie w Niesamowitym Gabinecie Woskowym Wiggotta, ale może to się okazać najgorszym pomysłem, na jaki kiedykolwiek wpadł! Gorsza może być już tylko… podróż Pociągiem Strachu! Teraz dwóch szalonych wiktoriańskich zabójców, Burke i Hare, także go szukają. Od Boya zależy, czy chce wrócić do swoich czasów, uciec z Pociągu Strachu i uratować dziewczynę.

Trzymający w napięciu horror dla młodszych czytelników! Wejdź do mrocznego świata tajemnic i przygód mrożących krew w żyłach.

Recenzja:

Gdy tylko zobaczyłam, że w Polsce pojawia się kolejny cykl autora słynnej serii STRRRASZNE HISTORIE, nie mogłam przejść obok niego obojętnie – szczególnie, że Upiorny pociąg to horror dla młodszych czytelników, a ja uwielbiam takie creepy opowiastki. Przyznam Wam szczerze, że z początku bałam się zawodu – wszak wcześniej wspomniany cykl Terry’ego Deary’ego to istne złoto – ale… moje obawy zniknęły już po pierwszych stronach!

Książeczka od razu wciągnęła mnie swój nieco mrrroczny świat. Mimo ilości stron, czyta się ją błyskawicznie szybko, ponieważ rozdziały są króciutkie (jest ich aż 100!), czcionka duża, język bosko gawędziarski, a i porywającej akcji nie brakuje. Tempo czyta zwiększają również rozmaite niesamowitości oraz tajemnice kryjące się w treści. Sporo tutaj strachów, dreszczy niepokoju na plecach nie brakuje, ale rozrywka z tą książką jest przednia - szczególnie, że i miejsca dla nawiązań do historii tutaj nie zabrakło. Nie ma szansy odłożyć jej na bok – tak nieziemsko wciąga fabuła.

Upiorny pociąg jest przeznaczony dla dzieci od dziewiątego roku życia, ale myślę, że i młodzież będzie się wyśmienicie przy tym tytule bawiła. Autor zaskakuje tutaj zaskakuje na każdym kroku, a zakończenie jest fenomenalne – nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Polubiłam bardzo również bohaterów – i ich dziwactwa, a także świat przedstawiony, który choć z początku wydawał mi się nie do końca zrozumiały, tak w dalszych etapach powieści z przyjemnością się w nim zatapiałam. Wyobraźnia przy tej lekturze działa na najwyższych obrotach!

- Znikać? - parsknął Chłopiec. - Jak to znikać?
- Której części słowa "znikać" nie rozumiesz? Rozpływać się w powietrzu. Odwiedzili muzeum i słuch po nich zaginął. Rozmyli się...
- Wszyscy?
- Tylko niektórzy - odpowiedziała dziewczyna. - Ci, którzy byli na tyle głupi, żeby wysiąść z pociągu.

Upiorny pociąg
to książka idealna dla dzieci, którym nie straszne historie mrożące krew w żyłach oraz fantastyczne przygody. Mimo, że nie jestem już targetem tej opowieści, świetnie się przy niej bawiłam – podobnie jak mój dwunastoletni siostrzeniec. Zachwycające jest również wydanie tej książki – duża grafika z tytułem rozdziału jest jednocześnie klimatyczna i miła dla oka! Króciutko podsumowując – polecam z całego serducha! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz