niedziela, 25 kwietnia 2021

Justyna Bednarek, Marianna Oklejak - "Maryjki. Opowieści o Matce Boskiej"

 
Autor: Justyna Bednarek
Ilustrator: Marianna Oklejak
Tytuł: Maryjki. Opowieści o Matce Boskiej
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: 14 kwietnia 2021
Liczba stron: 112
Ocena: 10/10

Opis:

Oto podania ludowe o Matce Boskiej w autorskim opracowaniu Justyny Bednarek i z zachwycającymi ilustracjami Marianny Oklejak – wzruszające, pełne czułości i humoru, a także zaskakująco współczesne. Pojawią się tu takie tematy, jak odpowiedzialność człowieka za dokonywane wybory, gościnność wobec uchodźców, a także troska o zwierzęta i całą planetę. Czy Maryja była pierwszą ekolożką? Co pająk robi na ścianie w raju? Kto przyniósł z nieba pierogi z jagodami? Przekonajcie się sami.

Recenzja:

Oj, gdy tylko zobaczyłam duet w wykonaniu Justyny Bednarek i Marianny Oklejak, wiedziałam, że Maryjki. Opowieści o Matce Boskiej będą dosłownie boskie. I – pozwólcie, że Wam od razu to powiem – nie myliłam się, bo książeczka przepięknie prezentuje się pod względem i treści, i kwestii wizualnych, i… po prostu zakochałam się w niej bezgranicznie!


Często sięgam po pozycje ludowe, nawiązujące do dawnych wierzeń i tradycji, dlatego nie mogłam przejść obojętnie obok tej książki. Zresztą, sami przeczytajcie jej opis – czyż nie brzmi fascynująco? Mnie, jako osobę dorosłą historie weń zawarte ogromnie zaintrygowały, a i nieinaczej było w przypadku mojego siostrzeńca, a wszystko to za sprawą ogromnej ilości ciepła oraz humoru, która wręcz wylewa się z tej książki. Przyznam Wam szczerze, że obawiałam się nieco, że ta pozycja może być zbyt religijna, ale taka nie jest – oczywiście nie brakuje tu wydarzeń biblijnych oraz innych kwestii postaci Matki Boskiej (jak choćby świąt), niemniej są one fantastycznie przedstawione, przystępnie dla dziecka.

Książka ta doskonale sprawdzi się dla pociechy także z innych powodów. Kryje się tutaj wiele uniwersalnych wartości, odnoszących się również do czasów obecnych – ekologii, uchodźców, tolerancji. Zachwyca również oprawa graficzna, barwna, z sympatycznymi postaciami oraz ludowym sznytem. Buzia sama uśmiecha się do tak pięknie wydanej książki!

Maryjki. Opowieści o Matce Boskiej choć z pozoru wydają się książką religijną, tak wiara jest zaledwie jej elementem, który pomaga stworzyć wartościowe i zapadające w pamięć historie. To doskonały prezent na Pierwszą Komunią, miła odmiana od standardowej Biblii, znacznie bardziej przemawiająca do młodego czytelnika oraz zachęcająca go do poszerzania horyzontów, poznawania świata. Jak wspomniałam wcześniej – zakochaliśmy się w tej pozycji i mam nadzieję, że ten duet autorek jeszcze nie raz spotkam na swej drodze. Polecam z całego serca! <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz