niedziela, 2 maja 2021

Sylvia Douyé, Paola Antista - "Czarolina. Tajemnica mojego pochodzenia" (tom 3)

Autor: Sylvia Douyé
Ilustracje: Paola Antista
Tytuł: Tajemnica mojego pochodzenia
Cykl: Czarolina, tom 3
Wydawnictwo: EGMONT
Data wydania: 21 kwietnia 2021
Liczba stron: 48
Ocena: 10/10

Opis:

Trzeci tom opowieści rozgrywającej się w miejscu, gdzie nadal żyją stwory z mitów, legend i baśni! Na pełnej tajemnic wyspie Vorn wciąż trwa kurs fantastykologii, mimo że niedawno doszło tam do mrożących krew w żyłach wydarzeń. Na szczęście prawie wszyscy przemienieni w szklane posągi uczniowie zostali uratowani, a winowajca zniknął – może nawet zginął. Wydawałoby się, że uczestnicy szkolenia mogą odetchnąć z ulgą, jednak mająca talent detektywistyczny Willa wątpi, by zagadka kryminalna została prawidłowo rozwiązana... Tymczasem Czarolina coraz częściej spotyka na bagnach zwierzę, którego nie widzi nikt inny.
Czy ta dziwna istota pojawia się naprawdę, czy jest tylko przywidzeniem? Wszystko wskazuje na to, że bohaterowie nadal są w wielkim niebezpieczeństwie!

Recenzja:

Czarolina to przemagiczna, choć i odrobinkę mroczna seria, której akcja dzieje się na wyspie, którą zamieszkują istoty fantastyczne. Jestem absolutnie zakochana w duecie Sylvii Douyé (scenariusz) oraz Paoli Antista (ilustracje), ponieważ razem autorki stworzyły coś kapitalnego! Tajemnica mojego pochodzenia to już trzeci tom cyklu i… jejku! Nawet nie wyobrażacie sobie, jak wiele się tu dzieje!

Od paru dni spotykam pewne zwierzę, które tylko ja widzę…

Uwielbiam w tym cyklu to, że zakończenie każdego tomu zaskakuje, a kolejna część wyjaśnia poruszany problem - a przynajmniej znacznie bardziej go rozwija, często dodając kolejne, równie fascynujące wątki. Autorki stale rozwijają postać Czaroliny (i jej przeszłość – jak sam tytuł tejże części wskazuje), ale nie zapominają też o szkole oraz fantastycznych stworach, ponieważ i tutaj ich nie zabrakło. Bohaterowie także ewoluują, nawet Ci z pozoru mniej istotni – każdy coś wnosi do historii (dowiadujemy się m.in., że jedna z pobocznych bohaterek doświadczyła już nie raz przemocy). A opowieść kończy się tak, że ahhh! Mam nadzieję, że niebawem ujrzy światło dzienne tom czwarty, bo ciekawość i niepewność mnie zamorduje!

Obok Czaroliny nie można przejść obojętnie także przez wzgląd na kwestie wizualne. Komiks jest baśniowy, może – jak wspominałam wcześniej – nieco mroczny, ale na ilustracje Paoli Antisty napatrzeć się nie mogę. Przy niektórych kadrach zatrzymywałam się na dłuższą chwilę, szczególnie istot nietypowych, ale i tło jest dopracowane, zjawiskowe. Ta kreska i barwy są po prostu PRAWDZIWE MAGICZNE, jak i sama opowieść.

W Tajemnicy mojego pochodzenia wiele spraw się rozjaśnia, ale pojawia się równie wiele znaków zapytania. Jestem zauroczona tym komiksem, wykreowanym światem (a raczej wyspą) oraz kapitalnie tajemniczą główną bohaterką. Każdy młody miłośnik fantastyki (i nie tylko młody) z całą pewnością przepadnie dla tej historii – szczególnie zachwyceni mogą być fani pozycji podobnych do Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć. Polecam z całego serducha!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz