niedziela, 13 czerwca 2021

Emma Roberts, Tomislav Tomić - „Wyprawa po smoki”

Autor: Emma Roberts
Ilustrator: Tomislav Tomić
Tytuł: Wyprawa po smoki. Dołącz do misji i ocal najbardziej niezwykłego smoka na świecie
Wydawnictwo: Znak Emotikon
Data wydania: 19 maja 2021
Liczba stron: 75
Ocena: 1000/10

Opis:

Witaj w drużynie obrońców smoków! Właśnie wyruszamy na wielką wyprawę! Przepłyniemy wspaniałym okrętem setki mil morskich w poszukiwaniu niebiańskiego smoka. Przetrwanie tego gatunku zależy właśnie od ciebie.
Szukaj wskazówek i śladów, które zostawiły smoki w różnych miejscach kuli ziemskiej.
Wypłyń na mroźne wody Antarktyki. Tam czeka na ciebie lodowy smok o niebezpiecznie długich szponach i przeźroczystej krwi, która ma wyjątkowe właściwości.
Pokonaj ogromną amazońską dżunglę, gdzie w gąszczu drzew wytropisz smoki maleńkie jak motyle. Koniecznie weź ze sobą coś słodkiego, bo to straszne łakomczuchy.
Dowiedz się, czy smok z grobowca Tutanchamona istniał naprawdę, ile smoczej prawdy jest w azjatyckich legendach i czy smoki naprawdę mieszkają w wulkanach i w tunelach nowojorskiego metra.
Wyprawa po smoki to mnóstwo wiedzy i ogromna dawka przygody. Imponująco wydana książka z grafikami autorstwa Tomislava Tomicia odpowiedzialnego za ilustracje w serii o Harrym Potterze!

Recenzja:

Gdy Wyprawa po smoki trafiła w moje ręce to… odjęło mi mowę i przecierałam oczy ze zdumienia. Ta książka jest ogromna, a na dodatek tak zjawiskowo wydana, że od razu wskoczyła na pierwsze miejsce w moim serduszku – a zapoznanie się z jej treścią tylko mą miłość pogłębiło. To najprawdziwsze cudo, boskość w papierowej postaci, przesmoczysta pozycja. I na tych ochach i achach mogłabym zakończyć swój tekst, wszak jej ocena już mówi sama za siebie, ale… z pewnością chcielibyście zajrzeć do środka, co? A więc proszę bardzo!

W książce mamy przedstawione aspekty życia strażników smoków oraz wiele, wiele rozmaitych gatunków smoków. Co ciekawe, dowiadujemy się także o miejscach ich występowania, a są nimi prawdziwe kontynenty z naszego świata. Do fenomenalnych ilustracji smoczysk dochodzą więc przepiękne mapy oraz mnóstwo innych elementów – jak choćby różnorodne minerały czy zabytki, które przewijają się na rysunkach i treściach. Nasza główna przewodniczka, Curatoria Draconis, przeprowadza nas przez to wszystko nie tylko dzieląc się fachową wiedzą, ale i zabawnymi wpisami skierowanymi do nas – a humor jest to przedni! Wiele razy zachichotałam przy tej pozycji, a musicie wiedzieć, że do dziecka czy młodzieży mi już dalej niż bliżej.


Dawno się tak świetnie nie bawiłam przy żadnej książce, bo dopatrywanie się szczegółów na poszczególnych stronach to doprawdy nie lada gratka. Tomislav Tomić (ilustrator także przygód o Harry'm Potterze) zadbał tutaj nawet o najdrobniejsze detale, dzięki czemu za każdym spojrzeniem na daną ilustrację, odkrywa się na niej coś nowego. Kolorystycznie wykonanie także zachwyca – wiem, że już to pisałam i wybaczcie, że tylko wzdycham, ale inaczej nie mogę – książka jest przebajeczna i przez to wręcz się do niej ślinię. Na dodatek okładka oraz strona ostatnia wewnątrz (z niebiańskim smokiem, ale ciii, nie wiecie tego ode mnie) są delikatnie pozłacane, co daje epicki efekt. I jak tu dla tej książki nie stracić głowy?


Wyprawa po smoki. Dołącz do misji i ocal najbardziej niezwykłego smoka na świecie to najpiękniejsza, najcudowniejsza, najefektowniejsza książka, w której zakocha się każdy miłośnik smoków oraz przygód nietuzinkowych. Polecam ją z całego serca, bo grzechem byłoby takiego tytułu nie polecać – to pozycja idealna na prezent, a jako, że zbliża się zakończenie roku… koniecznie sprawcie tę perełkę pociechom! <3

4 komentarze:

  1. 🤩WOW i to przez duże W. Ta książka prezentuje się naprawdę niesamowicie. Ja tylko patrząc na tę recenzję i tych kilka ilustracji nie mogę wyjść z zachwytu a co dopiero jakby wpadła w nasze ręce. Synek lubi smoki więc to książka obowiązkowa. ( Tylko zaczynam się zastanawiać czy dla niego czy dla mnie ? 😉)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również oniemialam z wrażenia. Już sama okładka i jej oprawa zaprasza do lektury. Bardzo podobają mi się ilustracje, są oryginalne, nietuzinkowe zachwycające, zabierające w inny świat. Zachwycają i małego i dużego czytelnika.

    Przyznam szczerze że sama nią jestem oczarowana. To istny majstersztyk, a dla fanów smoków to " miód na serce". Gratuluję autorom i ilustratorom pomysłu, to strzał w 10.

    Wuedza to nie wszystko, ważne by przekazana była ona w przystępny sposób, z humorem, a ta książka to gwarantuje

    Nie dziwię się że jesteś zachwycona tą publikacja. Ja również, i choć nie widziałam jej na żywo, to już jestem w niej zakochana. Myślę że przypadnie do gustu mojemu 7 latkowi ❤️

    Dziękuję za piękną recenzję i czuję się w 200% przekonana do tej książki. Bardzo chciałabym by trafiła do naszej domowej biblioteczki.

    Basia P.

    F te

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby nie Bajkowir nie miałabym bladego pojęcia, żepowstaje tyle cudownych I wyjątkowych książek. Warto wyruszyć na fantastyczną podróż w tej książce .Wygląda na to że pozycja zawiera wiele ciekawostek. Te ilustracje zachwycają I zachęcają do spędzenia czasu z książką.Ta książka to prawdziwa perełka

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze na co zwróciłam uwagę przy czytaniu tej recenzji to ocena. Czegoś takiego się nie spodziewałam i po krótkim szoku dotarło do mnie,że mam do czynienia z książką zupełnie wyjątkową, niebanalną i godną uwagi. Jak niemal każde dziecko mój syn uwielbia smoki,więc wiem,że ta książka bardzo by mu się spodobała. Jest w niej wszystko co młody eksplorator tych stworzeń wiedzieć powinien, a do tego na łamach tej książki może odkrywać nieznane zakamarki świata, oglądać mapy, poznawać artefakty, zabytki a to wszystko okraszone humorem i dawką fachowej wiedzy. Całości dopełniają niesamowite,klimatyczne ilustracje. Od razu widać,że przy tej książce można bezkarnie spędzić wiele godzin na naprawdę dobrej zabawie, wiele dowiedzieć się o świecie, smokach i potrenować własną spostrzegawczość.  Bardzo mi się podoba i myślę,że sprezentuję ją synowi na nadchodzące urodziny.

    OdpowiedzUsuń