poniedziałek, 20 czerwca 2022

Mr Iwi - "Moja pachnąca książeczka z kolorami. Mój dzień" i "Moja pachnącą książeczka z kolorami. Ogród"

 

Autor: Mr Iwi
Tytuły: Moja pachnąca książeczka z kolorami. Mój dzień i Moja pachnąca książeczka z kolorami. Ogród
Wydawnictwo: HarperKids
Data wydania: 27.04.2022
Liczba stron: 10 i 10
Wiek: 0+
Ocena: 9/10

Opis:

Książeczka uczy kolorów, pokazuje przedmioty w danej brawie, a dodatkowo każda prawa strona po potarciu obrazka pachnie.

W Moim dniu mamy zapachy: świerku, truskawki, lodów waniliowych, pieczonego kurczaka, mydła i perfum lawendowych.

Książeczki edukacyjne pomagają w poznaniu otaczającego nas świata, wzbudzając ciekawość i zachwycając formą wydania. Wzmocnione strony są grube, zapewniając wytrzymałość i długie użytkowanie, a dzięki zaokrąglonym rogom, książeczki są bezpieczne.
***
W tytule Ogród przedstawiamy zapachy: lawendy, cytryny, jaśminu, róży, pomarańczy, mięty i kwiatów bzu.

Recenzja:

Serie dla najmłodszych dzieci od wydawnictwa HarperKids zawsze zaskakują nas swoim wyjątkowym i nietypowym wydaniem. Moja pachnąca książeczka z kolorami to kolejny cykl, który zachwyca małe dzieci, a także ich dorosłych opiekunów. Czy znacie jakieś zapachowe publikacje, które umożliwiają poznawanie świata za pomocą zmysłu węchu? Jeśli nie, to koniecznie zapoznajcie się z recenzowanymi tytułami, gdyż takie rewelacje są raczej rzadkością w propozycjach wydawniczych dla najmłodszych. Jednak realne zapachy to nie jedyny atut tychże książeczek. Co jeszcze zyskują nasze pociechy dzięki nim? Na pewno oryginalną w formie naukę kolorów i przedmiotów z otaczającego ich świata. To wspaniałe móc w tak niezwykły sposób odkrywać nowe przedmioty, ich barwy i zapachy. 


Mój dzień to książeczka, w której dzieci poznają nowe słownictwo oraz zapachy związane z: ogrodem, przedszkolem, parkiem, kuchnią, łazienką i pokojem. Wszystkie wyrazy są pogrupowane tematycznie oraz przypisane do jednego z kolorów, dzięki czemu dzieci mogą ćwiczyć rozpoznawanie barw. Dodatkowo na każdej rozkładówce znajduje się otwierane okienko, pod którym kryje się ilustracja oraz pachnąca strona. Wystarczy ją potrzeć, by poczuć zapach. Jeśli chodzi o słowa są one zróżnicowane, występują tu zarówno przedmioty używane w danym miejscu, jak i zabawki, czy też zwierzęta. Łączenie ich z danym kolorem jest świetną zabawą. Dodatkowo można pobawić się w rozpoznawanie zapachów, więc walory edukacyjne tej publikacji są jak najbardziej korzystne i pozytywnie wpływają na rozwój dzieci. 



Natomiast Ogród odkryje przed dziećmi siedem zapachów, które mogą spotkać w rzeczywistości, spacerując na świeżym powietrzu lub wypoczywając na podwórku wśród różnych roślin, krzewów i kwiatów. Tu również wszystkie wyrazy zostały pogrupowane według kolorów. Są to przedmioty nie tylko związane stricte z ogrodem, ale również z innymi dziedzinami. Jednakże najwięcej słów dotyczy właśnie owoców i różnych roślin. Te wielobarwne strony są więc źródłem nowych wyrazów i pomogą poszerzyć zasób słownictwa naszych pociech, jednocześnie stymulując ich zmysły. Ta seria to fantastycznie zrealizowany pomysł na dziecięce publikacje, wzbudzający u samych odbiorców wiele pozytywnych wrażeń. 




Oczywiście jakość wydania książeczek jest naprawdę jak najwyższa. Zapachy są zabezpieczone przed ulotnieniem folią, w którą jest owinięta książka, gdy ją kupimy. Wydania spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa użytkowania dla małych dzieci, jak na przykład zaokrąglone rogi wszystkich kartek. Kartonowe, grube strony posłużą maluchom przez długi czas. Otwierane okienka i ukryte pod nimi zapachay sprawią im dużo radości. Czas spędzony z tymi publikacjami na pewno będzie udany i zaowocuje znajomością nowych słów, kolorów oraz zapachów. 

Książki zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa HarperKids

4 komentarze:

  1. Rewelacyjne książeczki. Żałuję,że nie były dostępne,gdy mój syn był malutki. Cieszę się,że dzięki recenzji poznałam idealny pomysł na prezent dla najmłodszych w rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  2. No jeszcze vtegi nie było by za pomocą węchu poznawać książeczki . Oczywiście książki pachną drukiem ale tu jestem pod ogromnym wrażeniem. Zapachowe książeczki to prawdziwym hit. Jestem ciekawa tylko jak długo utrzymuje się zapach , bo ostatnio nabyłam zapachową zakładkę i po dwóch dniach zapach ulotnił się.

    Zapachowe książeczki zainteresują nie tylko dzieci ale i dorosłych. Pytam więc , dlatego kilka lat temu nie było takich książeczek. Akurat mój syn z nich wyrósł.

    Dziękuję za recenzję

    OdpowiedzUsuń
  3. Graficznie bardzo ładnie się prezentuje. Na dodatek zapachowe, takich jeszcze nie mamy w swojej biblioteczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne są te książeczki. Bardzo lubię Harperkids. Wizualnie prezentują sie super przykują uwagę dziecka. Plusem są zaokrąglane rogi

    OdpowiedzUsuń