wtorek, 19 kwietnia 2022

Kinga Tajgreber - "Cocomelon. To lubię. Mój nocnik", "Cocomelon. To lubię. Samodzielność"


Autor: Kinga Tajgreber 

Tytuł: Cocomelon. To lubię. Mój nocnik + Cocomelon. To lubię. Samodzielność

Wydawnictwo: HarperKids

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 12 + 12

Wiek: 2+

Ocena: 7/10

Opis:

Samodzielność to bardzo ważna sprawa i dużo radości, tym bardziej gdy opowiadają o niej bohaterowie internetowego fenomenu Cocomelon. Wspólne czytanie tej wyjątkowej książeczki stanowi znakomitą okazję do rozmowy z dzieckiem o samodzielnym ubieraniu się, myciu zębów czy robieniu innych ważnych rzeczy bez pomocy dorosłych.

Cocomelon podpowiada maluchom jak zacząć naukę korzystania z nocnika, aby bez większych problemów przejść przez ten bardzo ważny etap życia każdego dziecka. Bohaterowie internetowego fenomenu Cocomelon pomogą przeprowadzić krok po kroku proces oswajania z nocnikiem i pokażą, że trening nocnikowy wcale nie jest taki trudny!

Recenzja:

Cocomelon i seria "To lubię" są nam już znani z poprzednich tytułów. Poprzednie książeczki czytam z moją grupą w przedszkolu, podobnie zamierzam z tymi.

Bardzo zainteresował mnie tytuł "Samodzielność", to coś absolutnie na czasie w przypadku kilkulatków. W tej książce pokazano, jak wiele czynności związanych z samoobsługą maluch jest w stanie wykonać sam i jak wiele radości i dumy mu to sprawia. Co ważne, pokazano tu także, że nie zawsze jest tak, że wszystko uda się od razu. To istotny aspekt, aby nie zniechęcić młodego człowieka do podejmowania prób.



Książek o nocniku jest z kolei na rynku dużo i ta konkretna jest dla mnie jedną z wielu. Całkiem przyjemna, ale nie jest tak, że rzuciła mnie na kolona. Ot, mały chłopiec uczy się korzystać z nocnika, na początku nie wszystko idzie zgodnie z planem, ale w końcu się udaje. Tutaj także pokazano małe wpadki, co uważam za dobre posunięcie, bo jest to dla malucha informacja, że nie tylko jemu się one zdarzają i że to normalne.

Książeczki mają poręczny format, są w całości kartonowe, a dzięki temu trwałe. Szata graficzna również jest przyjemna i wraz z tekstem tworzy sympatyczną i przyjazną maluszkom całość. Warto sprawdzić, czy to coś dla was.

Książki zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa HarperKids.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz