czwartek, 29 czerwca 2017

Agnieszka Skórzewska - "Popatrz i znajdź. W przedszkolu"


Autor: Agnieszka Skórzewska
Ilustracje: Dorota Szoblik
Tytuł: Popatrz i znajdź. W przedszkolu
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Rok wydania: 2013
Ocena: 8/10

Opis:
Seria obrazkowych historyjek dla najmłodszych.
Duże, bogate w szczegóły ilustracje pomagają ćwiczyć spostrzegawczość i rozwijać wyobraźnię.
Pobaw się w "popatrz i znajdź" w swoim przedszkolu, na podwórku.

Recenzja:
"Popatrz i znajdź" to seria, którą odkryłam, kiedy szukałam czegoś, co zainteresuje dzieci, z którymi pracowałam, a jednocześnie będzie niosło za sobą jakąś wartość edukacyjną, poza samą przyjemnością z zabawy. Cykl składa się z czterech książek, a każda z nich zawiera krótką historię o czymś, co wydarzyło się właśnie "W przedszkolu", "Na wsi", "W mieście" i "W domu".
"Popatrz i znajdź. W przedszkolu" to moja ulubiona część i - ze względu na charakter mojej pracy - najczęściej z niej korzystam. Opowiada o tym, co dzieci robią w trakcie dnia przedszkolnego - o wspólnych zabawach, posiłkach, leżakowaniu. To doskonały sposób, by pokazać dziecku, że przedszkole może być naprawdę fajnym miejscem, gdzie nie sposób się nudzić i gdzie tęsknotę za rodzicem wynagrodzi zabawa z rówieśnikami.
Na dużych, kolorowych obrazkach znajdują się zadania ćwiczące spostrzegawczość - naszym zadaniem jest odszukanie wybranych elementów, a ze starszymi dziećmi także ich przeliczenie - na każdej stronie jest ich po kilka. Osobiście idę krok dalej i wymyślam własne zadania, bo książka daje taką możliwość, zadania w niej zawarte są dla mnie punktem wyjścia do dalszej zabawy i pracy. Dzieci mogą opisywać to, co widzą na obrazkach, mogą zadawać pytania dorosłemu, jednak moją ulubioną czynnością związaną z tą serią jest mówienie o sobie. Przedszkole, dom, miasto, wieś - to miejsca, które dziecko zna z własnego życia, więc może się o nich w sposób dla siebie naturalny wypowiedzieć. Co ono robi w przedszkolu, jakie mają zabawki, co było na obiad i w co lubi się bawić. Możliwości do pracy z tą książką są ograniczone tylko naszą wyobraźnią.


Minusy? Dla mnie jest to zbyt mała ilość stron. Myślę, że można by każdą rozwinąć i sprawić, by były jeszcze ciekawsze. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę cenę - w promocji płaciłam za nie kilka złotych za sztukę - chyba nie ma co narzekać. Polecam do pracy w przedszkolach, ale także do wspólnej zabawy w domu. Moje doświadczenie z tą serią pokazuje, że dzieciom w wieku przedszkolnym pomysł autorki przypadł do gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz