piątek, 13 sierpnia 2021

Grzegorz Kasdepke - "Kocha, lubi, szanuje... Czyli jeszcze o uczuciach"


Autor: Grzegorz Kasdepke

Tytuł: Kocha, lubi, szanuje... Czyli jeszcze o uczuciach

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 64

Wiek: 0-6

Ocena: 7/10

Opis:

Nowe wydanie bestsellerowej serii Grzegorza Kasdepke o uczuciach.

Bywają czasem dni, kiedy atmosfera w przedszkolu trochę się psuje... Na szczęście dzieci mają panią Miłkę. Ona potrafi dać sobie radę ze wszystkim – ułagodzi naburmuszonego Bodzia, zorganizuje przedstawienie teatralne, a nawet wypędzi duchy!

"Kocha, lubi, szanuje... czyli jeszcze o uczuciach" to zbiór zabawnych opowiadań poświęconych między innymi miłości, nienawiści, strachowi i poczuciu winy. Na końcu każdej historii znajdują się: opis konkretnej emocji oraz praktyczne rady dla dzieci i dorosłych.

Recenzja:

Długo nie znałam twórczości Grzegorza Kasdepkego, czym obecnie jestem szczerze zaskoczona. Owszem, nazwisko było mi znane, ale już żadna z jego książek nie. A kiedy już zaczęłam czytać utwory tego autora, to okazało się, że całkiem mi z nimi po drodze.

Tym, co podoba mi się w jego twórczości, jest poczucie humoru. Nie powinno go zabraknąć w książce, w której głównymi bohaterami są przedszkolaki. I rzeczywiści tak jest - gdy mamy do czynienia z grupą kilkuletnich ludzi, to cała paleta różnorodnych uczuć pojawia się sama. W tym konkretnym przedszkolu jest i pani Miłka - nauczycielka, która pomoże te wszystkie skomplikowane uczuciowe sprawy zrozumieć.

A o uczuciach będzie tu różnych, nie zawsze łatwych. Pojawią się miłość, nienawiść, pogarda, strach, smutek, poczucie winy i szczęście. No i - jak wspominałam - dużo humoru. 

Po każdym rozdziale pojawia się definicja danego uczucia, a także rady dla dzieci i dla dorosłych - bo nawet dorośli nie zawsze potrafią i chcą rozmawiać o uczuciach, co dowodzi, że to sprawa wcale niełatwa. Za to bardzo potrzebna, bo uczucia  towarzyszą nam przecież zawsze i wszędzie, przez całe życie. Dobrze jest zatem potrafić je rozpoznać, nazwać i wiedzieć, jak je okazywać. 


Książek o tej tematyce jest na rynku sporo, co dowodzi, jak bardzo popularna jest ta tematyka. "Kocha, lubi, szanuje... Czyli jeszcze o uczuciach" nie jest może moją ulubioną, niemniej przyjemnie się ją czyta. Myślę, że przypadnie do gustu wielu dzieciom. Mnie nie do końca przekonują ilustracje, ale to już kwestia bardzo subiektywna.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Nasza Księgarnia.

2 komentarze:

  1. Humor jest dużym plusem w książkach dla dzieci. Książek o tematyce emocji jest sporo ale to dobrze mamy w czym wybierać. Warto rozmawiac z dziećmi o emocjach a my dorośli niestety niezbyt o nich rozmawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. My poprostu uwielbiamy książki pana Grzegorza Kasdepke.Książki czyta się bardzo przyjemnie i z uśmiechem. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że książek dotyczących uczuć jest sporo.Uważam jednak ,że ta tematyka jest bardzo potrzebna i ważna.

    OdpowiedzUsuń