piątek, 8 kwietnia 2022

Jane Chapman - "Kocham cię całym sercem"

 Autor: Jane Chapman

Tytuł: Kocham cię całym sercem

Wydawnictwo: Wilga

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 32

Wiek: 3+ 

Ocena: 9/10

Opis:

Mała Misia trochę psoci i nie zawsze wszystko wychodzi jej tak, jak sobie zaplanowała. Jej mama kocha ją jednak całym sercem, niezależnie od wszystkiego. Urocza, wzruszająca i podnosząca na duchu opowieść o sile rodzicielskiej miłości.

Recenzja:

Jeśli lubicie pięknie wydane picturebooki, z rozkosznymi ilustracjami, dotyczące relacji między dziećmi i rodzicami (w tym wypadku mamy niedźwiedzicy i jej córeczki), to ta książka z pewnością Wam się spodoba.

Poznajcie małą Misię, która ma wiele pomysłów w głowie. Nie zawsze jest jednak w stanie przewidzieć ich konsekwencje, dlatego czasem coś się rozbije lub złamie, czasem coś pobrudzi. Misia boi się, że jej mama się zezłości, a może nawet... będzie kochała ją mniej. To strasznie smutny motyw, ale w książkach dla dzieci potrzebny z dwóch powodów. Po pierwsze, jeśli zostanie umiejętnie zaprezentowany, to pokaże dzieciom, że choćby nie wiadomo co się działo, to miłość rodzicielska nie słabnie, zawsze jest ogromna. Po drugie, to trochę taka przypominajka dla dorosłych - pokazująca, że w głowie dziecka może pojawić się myśl, że jeśli coś zepsuje, spsoci, to rodzice przestaną je kochać. Nam, dorosłym, coś takiego być może nie przyszłoby nigdy do głowy, ale dobrze mieć świadomość, co może się wydarzyć w głowie młodego człowieka.

Historia się wdzięczna, wzruszająca, ale też przepięknie zilustrowana. Naprawdę przepięknie, nie ma w tym przesady. Zresztą sami zobaczcie.



Polecam. To będzie prawdziwa ozdoba każdej biblioteczki.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Wilga.


3 komentarze:

  1. Kocham picturebooki, z cudownymi ilustracjami , dotyczące relacji między rodzicem a dzieckiem. Mamy takie dwie w domu , ale uwielbiamy do nich wracać , mimo że minął już masz przedział wiekowy.
    Zacznę od całokształtu.Piekne , cudowne , chwytające ilustracje za serce. Jestem wzrokowcowcem i przyznam szczerze ,że przywiązuje ogromną uwagę do okładek i ilustracji. Myślę że w tym nie jestem sama , ale jest sporo negatywnych komentarzy w stosunku do osób ,które przywiązują wagę do ilustracji i okładki. No cóż , takie jest moje zdanie , jestem wzrokowcem i na pierwszym miejscu są właśnie ilustracje a w tej publikacji są wspaniałe , magiczne , jestem nimi oczarowana


    A treść , historia...jest piękna , wzruszająca , poruszająca bardzo ważne kwestie dotyczące relacji między rodzicem a dzieckiem. Kiedyś dam byliśmy dziećmi i często zapominamy o tym , co czuje dziecko , jakie ono ma obawy , lęki gdy coś zniszczy czy zespsuje. Ten lęk przed tym że mama nie będzie przez to kochać swoje dziecko łamie moje serce. Każdy rodzic bez względu na to co by dziecko zrobiło , zawsze będzie je kochać , bo miłość rodzicielska jest bezwarunkowa , najwieksza na świecie i nic nie jest w stanie jej osłabić a co dopięro zniszczyć.My dorośli powinniśmy mieć też to na uwadze , co dziecko czuje w tej sytuacji . I ta właśnie publikacja nam , dorosłym , rodzicom przypomina nam co dziecko wtedy czuje , co dzieje się w jego główce. Szybko zapominamy o tym ,że sami byliśmy dziećmi.

    Już jestem zakochana w tej książce. Odczarowana , rozmarzona. Bardzo chcę ją mieć , nie tylko dla syna ale i dla siebie , gdyż jestem ogromną fanką literatury dzuecej. Chyba sama sobie sprawie prezent i ja kupuję.

    Dziękuję za recenzję

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wydana książka dla dzieci. Jestem zachwycona już samymi ilustracjami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna jest ta książeczka. Piękna ❤️prawdziwa ozdoba w dziecięcej biblioteczce. Już ją muszę sobie zapisać ❤️ta receznja mnie kupila jak zawsze ❤️

    OdpowiedzUsuń