poniedziałek, 7 listopada 2022

„Dobranoc, jednorożcu. Akademia mądrego dziecka. Wieczorynka. Seria ze światełkami”

Tytuł: Dobranoc, jednorożcu
Seria: Akademia mądrego dziecka. Wieczorynka. Seria ze światełkami
Wydawnictwo: Harper Collins Kids
Data wydania: 10 października 2022
Liczba stron: 10
Ocena: 9/10

Opis:

Książeczka "Dobranoc jednorożcu", opowiada o małym jednorożcu, który nie może zasnąć, ponieważ zgubił swoją ulubioną przytulankę. Odwiedza po kolei swoich przyjaciół by sprawdzić czy któryś z nich nie ma przypadkiem pluszaka. Kolorowa tęcza oświetla mu drogę do innych zwierzątek: narwala, lamy, flaminga, dinozaura i sówek. W końcu znajduje swojego misia i zasypia wtulony w mamusię.

Recenzja:

Cykl Akademia mądrego dziecka od wydawnictwa Harper Collins Kids intrygował mnie już od dłuższego czasu, ale dopiero gdy w mojej rodzinie pojawiło się ponownie maleństwo, postanowiłam przyjrzeć się mu bliżej. Nie ukrywam, że uwielbiam różne bajery w pozycjach dla maluchów, dlatego seria ze światełkami zapowiadała się na interesujące spotkanie. I zdecydowanie takie było!

Dobranoc, jednorożcu cieszy oczy przepiękną, bajkową i uroczą szatą graficzną. Sami spójrzcie na tego jednorożca na okładce – czyż nie jest cudny? Ja zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia – podobnie jak w spotykanych przez niego innych stworzeniach: narwalu, lamie i flamingu. Treść też jest przyjemna, gdyż opowiada o poszukiwaniach pluszaka, bez którego mały jednorożec nie może spać, a chyba każde dziecko ma swoją ulubioną zabawkę, bez której nie uśnie spokojnie. Można rzec, że to życiowa opowieść, którą bez trudu zrozumie każdy malec! I choć treści jest tu niewiele, tak bez wątpienia angażuje w lekturę i cieszy oczy.



Dodatkowym atutem są oczywiście światełka – piękna, świecąca tęcza zwraca uwagę maluszka i pobudza wyobraźnię. Ogromnie ucieszyło mnie to, że książeczka dotarła już z baterią – nie wiem, czy to standard, ale na pewno dla mnie na wielki plus. Cieszę się, że powstają takie oryginalne i nietypowe pozycje dla najmłodszych, które angażują w czytanie na wielu płaszczyznach!

Cóż mogę dodać? Dobranoc, jednorożcu to cudowna pozycja z cyklu Akademia mądrego dziecka, idealna dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero odkrywają świat i nie potrafią jeszcze czytać. Zapoznawanie się z tym tytułem z rodzicem to na pewno czysta przyjemność – i to obustronna! Bo – jak wspomniałam wcześniej – to wydanie jest cudne! Polecam z całego serca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz