sobota, 30 marca 2019

Emily Hawkins - „Atlas przygód dinozaurów”

Autor: Emily Hawkins
Ilustrator: Lucy Letherland
Tytuł: Atlas przygód dinozaurów
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: 13 marca 2019
Liczba stron: 88 
Ocena: 10/10

Opis:

Wkrocz do prehistorycznej krainy, gdzie czeka cię wspaniała przygoda!
Dzięki tej przepięknie ilustrowanej opowieści o utraconym świecie powrócisz do epoki dinozaurów. Wędruj przez trias, jurę i kredę, by spotkać zwierzęta, które się ukrywają, polują, walczą i zjadają... często siebie nawzajem!
Ta książka to prawdziwy skarbiec dla każdego młodego miłośnika dinozaurów i innych prehistorycznych zwierząt – zawiera 30 szczegółowo przedstawionych scen oraz mapy zmieniających się kontynentów i wykopalisk.

Recenzja:

Dinozaury są super! Jestem przekonana, że każde dziecko jest tego samego zdania, co ja i równie mocno uwielbia wspomniane gady. Już za małego uwielbiałam chłonąć wszystko o tych stworach i i im podobnych, zresztą – wciąż sięgam po tego typu pozycje i czytam je z nieco mniejszym – ale jednak – zapałem. Zdecydowanie bardziej zafascynowany jest mój chrześniak, w którym każda forma spotkania z dinozaurami budzi wieeelką ekscytację. Nie inaczej było w przypadku Atlasu przygód dinozaurów, najnowszej - i bez wątpienia jednej z największych pod względem formatu – pozycji Wydawnictwa Nasza Księgarnia

Myślę, że jedną z najlepszych recenzji tej pozycji będą słowa mojego podopiecznego, który oglądając książkę wyznał: Ciociu, jesteś taka dobra, że zaraz zemdleję! Jestem przekonana, że miał również na myśli tutaj Atlas przygód dinozaurów, bowiem to swoiste kompendium prezentuje się doprawdy fenomenalnie. Ilustracje Lucy Letherland są barwne i fantastycznie odwzorowują wiedzę na temat wyglądu wymarłych gadów, a same postaci stworów są niezwykle… pocieszne. Naprawdę, kreska tej rysowniczki nie tylko zachwyca, ale i bawi. Małemu również przypadła do gustu, znacznie bardziej niż realistyczne odwzorowania w książkach. Uważam, że każdy atlas dla dzieci powinien charakteryzować się właśnie niezwykle barwnymi i uroczymi obrazkami! 


Szata graficzna to nie jedyna zaleta pozycji. Jest nią również naturalnie treść, do której zarzutu mieć nie mogę. Roi się tutaj od ciekawostek, a wybór dinozaurów jest doprawdy szeroki i nie tylko. Znajdują się tutaj również pterozaury władające niebem i zabójcze morskie gady, od których włos się jeży na karku! Emily Hawkins opowiada tutaj również o zdobywaniu posiłku przez dinozaury, opiekę nad młodymi, współpracy w stadzie, a nawet wyścigach dinozaurów i radzeniu sobie z niebezpieczeństwami, których – jak się okazuje – nie brakowało! Z książki dowiadujemy się również, co się stało z tymi niesamowitymi istotami i jak wyginęły. 


Ciekawostką jest również to, że autorka podzieliła występowanie rozmaitych rodzajów na mapie, z czym jeszcze nie spotkałam się w literaturze o dinozaurach dla dzieci. Takie podzielenie na kontynenty (oraz mniejsze obszary) okazało się bardzo interesujące, a dla mojego chrześniaka-odkrywcy niezwykle atrakcyjne (zaczynam sądzić, że zostanie kartografem). Emily Hawkins określiła w książkach również epoki występowania danych istot, co także było dla mnie miłą niespodzianką, bowiem nie spodziewałam się, że treść będzie pełna tylu aspektów naukowych. Na ostatnich stronach znajduje się również profesjonalny indeks. Po prostu… bomba. 


Atlas przygód dinozaurów to fenomenalna pozycja, która porywa czytelnika do świata tytułowych stworzeń. Znajdziecie tutaj wiele o zadziwiających zwyczajach gadów, ich życiu, a także czasach i miejscach, w których żyły. Jestem przekonana, że każde dziecko będzie zachwycone tą pozycją nie tylko ze względów wizualnych, ale i treści. Rodzice również odetchną, bo tak wyczerpujące kompendium odpowiada na wiele pytań odnośnie dinozaurów, którymi maluchy lubią zasypywać w trakcie swojej fascynacji. Polecam z całego serca!

3 komentarze:

  1. Nuecjeden fan dinozaurow by chcial miwc taka super ksiazke w swojej kolekcij

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mojego syna. Z wielkim zaangażowaniem szuka w bibliotece książeczek z dinozaurami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dinozaury ..to jest to dla większości dzieci.

    OdpowiedzUsuń