sobota, 3 listopada 2018

Drewniany Ksylofon


Wszelkie instrumenty są niezwykle ważne w życiu dziecka. Rozwijają one nie tylko wrażliwość muzyczną, ale i kreatywność, a nawet zdolności manualne pociechy. Na szczególną uwagę zasługują tutaj drewniane zabawki, które zwykle charakteryzują się wytrzymałością, solidniejszym wykonaniem oraz harmonijnym dźwiękiem. Właśnie tymi cechami kierowałam się, zamawiając dla kilkuletniego chrześniaka Drewniany Ksylofon wyprodukowany przez Bontempi – włoską firmę, która od kilkudziesięciu lat specjalizuje się zarówno w zwyczajnych instrumentach dla dzieci, jak i tych bardziej profesjonalnych. I o ile samym wyglądem i dźwiękiem ksylofonu jestem zachwycona, tak mój egzemplarz nie do końca spełnił moje oczekiwania…
 

Na pierwszy rzut oka Drewniany Ksylofon prezentuje się nienagannie i wygląda naprawdę profesjonalnie, a czerwone litery, opisujące dźwięki (amerykańskie nazewnictwo), rzucają się w oczy. Zachwyciły mnie również lekkie i poręczne pałeczki oraz brzmienie sztabek – jest naprawdę urocze i przyjemne dla ucha. Niestety, po kilku nieudanych próbach zagrania znanego wszystkim Happy Birthday (wskazówki znajdują się na opakowaniu) okazało się, że to nie ja popełniam błąd, a jedna ze sztabek nie stroi – E brzmiało jak G! Bardzo się na tym zawiodłam, bowiem uniemożliwia to zagranie wielu melodii, a liczyłam, że ten instrument posłuży się mojemu chrześniakowi do poszerzenia muzycznych horyzontów…
 
Niemniej, mój egzemplarz nie okazuje się całkiem do niczego. Jako ZABAWKA do pobrzdąkania sprawdza się doskonale. Ba! Można zagrać na nim Panie Janie! Jest to również coś nowego, czym warto zainteresować dziecko (i narazić się na gniew rodziców), bo choć – w moim przypadku -funkcji swej do końca nie spełnia, tak bez wątpienia będzie to nie lada frajda dla mojego chrześniaka. I dla mnie też, bo – jak wspominałam wcześniej – brzmi pociesznie. Szkoda tylko, że nie sprawdza się w pełni jako instrument. Wierzę jednak, że to zwyczajnie ja miałam pecha. Wcześniej już miałam do czynienia z muzycznymi produktami firmy Bontempi i – wówczas – byłam w pełni zadowolona.


Drewniany Ksylofon to doskonały prezent dla małego muzykanta. Sprawia wrażenie bardzo wytrzymałego, dzięki czemu bez wątpienia posłuży nam przez długie miesiące, a może nawet lata. Wygląda też nieziemsko. Szkoda tylko, że mój egzemplarz jest wadliwy. Mimo to – polecam serdecznie.

Drewniany Ksylofon kupicie >TUTAJ

Zabawkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości sklepu alemaluch.pl :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz