piątek, 18 maja 2018

Anna Gensler - "Ułóż mi bajkę! Puzzlowe przygody Wiewiórki Kitki"


Ilustrator: Anna Gensler
Tytuł: Ułóż mi bajkę! Puzzlowe przygody Wiewiórki Kitki
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Rok wydania: 2018
Wiek: 1-3 lat
Ocena: 9/10

Opis:

Pewnego dnia sympatyczna ruda wiewiórka spotyka na swojej drodze małą świnkę, która bardzo lubi żołędzie… pomieszaj puzzle i ułóż z nich bajkę o ich przygodach! 

"Ułóż mi bajkę!" to wyjątkowa seria puzzli do opowiadania historii. Dziecko może ułożyć jedną dłuższą opowieść albo kilka krótszych. Puzzle są tak zaprojektowane, aby można było układać je w dowolnej kolejności, zmieniając tym samym przebieg historii (np. wiewiórka może oddać śwince swojego żołędzia lub ukryć go przed nią)! To Ty decydujesz jak ta historia się potoczy! 
Puzzle rozwijają wyobraźnię, poprawiają zdolności manualne i ćwiczą spostrzegawczość. To nie tylko świetna zabawa, ale również świetny pretekst do wspólnych rozmów z dzieckiem o emocjach, zwierzętach, skutkach i przyczynach zdarzeń. 

Seria „Ułóż mi bajkę” to doskonały pomysł na prezent – zarówno dla maluchów (2+), jak i starszych dzieci (4+).

Recenzja:

Od małego lubiłam puzzle i zostało mi to do dziś. Chyba cierpliwy ze mnie człowiek, skoro mogłabym kilka godzin poświęcić na ułożenie obrazka składającego się z tysiąca elementów. Gdybym oczywiście taką ilością czasu wolnego dysponowała. Teraz, jako rodzic i nauczyciel, patrzę na tę formę rozrywki także pod kątem jej walorów edukacyjnych. A tych jest całkiem sporo.

Przede wszystkim puzzle to świetne ćwiczenie dla małych rączek, które w pedagogice nazwiemy ładnie doskonaleniem umiejętności związanych z motoryką małą. Jak zwał, tak zwał, ale nie ulega wątpliwości, że dopasowywanie małych elementów sprzyja rozwojowi dokładności, precyzji, a także rozwija spostrzegawczość. To całkiem sporo jak na zabawę, prawda? Tymczasem Zielonej Sowie było mało tych zalet i postanowili pójść o krok dalej.

"Ułóż mi bajkę! Puzzlowe przygody Wiewiórki Kitki" posiada jeszcze jedną zaletę, z którą nie spotkałam się dotychczas w przypadku puzzli. Otóż dziecko samo układa bajkę, wybierając spośród dostępnych puzzli te, które według niego pasują do historii. A opowieść tę tworzy w swojej głowie. Wymieniać następne korzyści dla dziecka? Rozwijanie wyobraźni, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, kształcenie umiejętności narracyjnych, bo przecież ułożoną bajkę trzeba następnie rodzicowi opowiedzieć - te puzzle to naprawdę świetna sprawa!

Co dla mnie istotne, puzzle są bardzo duże - skala 1:1 w stosunku do tego, co widzimy na okładce. Dlatego bawić można się już z małymi dziećmi, które oczywiście nie opowiedzą jeszcze historii, ale na pewno chętnie skupią się na samym procesie układania. To bardzo fajny pomysł, bo wybór puzzli dla starszych dzieci jest ogromny, dla maluszków - zdecydowanie zbyt mały. Do tego postać sympatycznej wiewiórki powinna zachęcić do wspólnej zabawy, w końcu dzieciaki uwielbiają zwierzęcych bohaterów i ich przygody, a jeśli jeszcze same mogą te przygody tworzyć, to czego chcieć więcej?



Zdecydowanie polecam. To gra z rodzaju tych, które będą rosły wraz z dzieckiem i dopasowywały się do jego potrzeb i możliwości.

Grę zrecenzowałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Zielona Sowa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz