wtorek, 28 lipca 2020

Smriti Halls - "Jestem przy tobie"

Autor: Smriti Halls
Tytuł: Jestem przy tobie
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 40
Wiek: 4-5 lat
Ocena: 9/10

Opis:

Gdy coś sobie nucisz
lub idziesz gdzieś sobie,
cokolwiek porabiasz –
ja jestem przy tobie!

Cudownie jest mieć prawdziwych przyjaciół, którzy są przy Tobie na dobre i złe. Ale czasem nawet największa przyjaźń okazuje się… ZBYT WIELKA.
Ciepła książka o bliskości i o tym, jak znaleźć w niej przestrzeń dla samego siebie.

Recenzja:

Ta publikacja kusi już samym tytułem - nie wiemy co prawda od razu, kto używa tych słów (rodzic do dziecka? przyjaciel do przyjaciela? ukochany do ukochanej?), ale czytelnik już sięgając po tę książkę wie, że lektura będzie wdzięczna, bo dotycząca uczuć. Urocza okładka dopełnia tego wizerunku.

A co w środku? Naprawdę ujmująca opowieść o sile przyjaźni i o tym, że nawet w najlepszych przyjaźniach potrzebny jest też czas i przestrzeń dla samego siebie, jeśli nie chcemy poczuć się zmęczeni, przytłoczeni, ograniczani. To właśnie dzieje się między bohaterami tej książki - ich przyjaźń jest tak wielka, że wszystko robią razem, zawsze, wszędzie. I to jest fajne, ale... do czasu. Po pewnym czasie staje się męczące, a gdy dochodzimy do takiego etapu, mogą paść słowa, które zranią i których - gdy emocje opadną - możemy żałować. 

W tej opowieści przechodzimy przez wszystkie etapy - robienie wszystkiego zawsze razem, zmęczenie tym faktem jednej ze stron, przykre słowa, tęsknota, chęć odbudowania relacji. A wszystko to ubrane we wdzięczną historyjkę z nutą humoru. Pomysłowe i pięknie wykonane.

Warto zaznaczyć, że tekst jest rymowany, co spodoba się wielu dzieciom. U nas czytamy z prawie trzylatką i podoba się bardzo, ale starsze dzieci też poddadzą się urokowi tej opowieści. Bo książki o przyjaźni potrafią ująć, a ta ujmuje bardzo, także swoim przesłaniem.



Ilustracje są piękne - takie, jak zapowiada okładka. Bardzo lubię taką kreskę, więc warstwą graficzną jestem zachwycona. "Jestem przy tobie" to picturebook z wyższej półki - piękny nie tylko wizualnie, ale także pod względem tekstu, a przy takim połączeniu zdecydowanie jestem na tak! Zdecydowanie polecam!

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Zielona Sowa.

2 komentarze:

  1. Piękna i z pewnością wartościowa książka dla dzieci. Porusza ciekawy i ważny temat a ilustracje zdecydowanie dodają jej atrakcyjności. Z chęcią po nią sięgniemy!.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ilustracje sam tytuł przyciąga uwagę lubię książki o emocjach czy ważnych dla nas wartościach. To że tekst jest rymowany wielki plus synek je bardzo lubi

    OdpowiedzUsuń