poniedziałek, 9 stycznia 2023

Małgorzata Korbiel - "Przedszkolaki. Wskazuj i opowiadaj"


Autor: Małgorzata Korbiel

Tytuł: Przedszkolaki. Wskazuj i opowiadaj

Wydawnictwo: Wilga

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 18

Wiek: 3-5

Ocena: 7/10

Opis:

Przedszkolaki to duża sztywnostronicowa bogato ilustrowana książka o emocjach. W książce oprócz ilustracji i ciekawego, krótkiego opisu, znajdować się będą pytania dla rodziców do pracy z dzieckiem. Poruszane emocje to: wstyd, radość, strach, złość itd.

Recenzja:

Lubię książki o emocjach. Odkąd tylko zainteresowałam się mocnej literaturą dziecięcą, ta tematyka jest jedną z moich ulubionych. Mam zatem duże porównanie, ale też niemałe oczekiwania. 

Tym, co od razu rzuca się w oczy w przypadku tej publikacji, jest jej wykonanie - super, że całość jest sztywnostronicowa i że format jest przyzwoitych rozmiarów, z pewnością wpływa to na trwałość, ale i czytelny i przejrzysty układ treści.

Każda rozkładówka dotyczy innej emocji. Jak tytuł wskazuje, wszystko dzieje się w przedszkolu. A przedszkola aż kipią od emocji, coś o tym wiem - jako rodzic i nauczyciel. Tutaj przedstawiono kilka najbardziej popularnych, m.in. radość, złość, strach czy smutek. Trochę szkoda, że ta paleta nie jest szersza, z pewnością książka by na tym zyskała.



Poza krótką opowieścią, w której pojawia się dana emocja, znajdziemy tutaj pytania do tekstu i ilustracji. Na plus na pewno zaliczam to, że pojawiają się odniesienia do doświadczeń dzieci, które mogą opowiedzieć, w jakiej sytuacji same tak się czuły. Brakuje mi jednak większego zróżnicowania w mimice dzieci na ilustracjach - jeśli mamy pytanie o to, które dzieci na obrazku są zezłoszczone, to byłoby dobrze, żeby nie prawie wszystkie takie były. Ale to moje subiektywne odczucie, być może taki był pomysł autorki.

Podoba mi się, że czcionka jest duża. Dzięki temu starsze dzieci mogą podejmować próby samodzielnego czytania, zwłaszcza że tekstu nie ma wiele. 

Czytam tę książkę z córką, z dziećmi w przedszkolu, pewnie wykorzystam ją też podczas prowadzonych zajęć dodatkowych o tematyce społeczno-emocjonalnej. Warto sięgnąć, jeśli lubicie emocje w książkach dla dzieci.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Wilga.

14 komentarzy:

  1. Moje dziecko chodzi już drugi rok i nadal zdarzają sie trudne momenty. Taka ksiażeczka może by nam pomogła

    OdpowiedzUsuń
  2. Książeczki o emocjach zawsze zasługują na uwagę. Bywają na prawdę pomocne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna dla mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna propozycja dla maluchów

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki w których poruszany jest temat różnych emocji. Ostatnio ukazuje się ich naprawdę sporo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki o emocjach to zawsze dobry wybór. Warto kupować takie dzieciom

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książeczka dla najmłodszych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jest świetnie wykonana i doskonale nadaje się do pracy z dziećmi w przedszkolu. Ilustracje są piękne, a pytania do tekstu i ilustracji pozwalają na interaktywną naukę emocji. Polecam również.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna książka dla dzieci o emocjach. Przedszkolaki z pewnością będą miały z nią wiele frajdy, a rodzice i nauczyciele będą mogli wykorzystać ją do pracy z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mojego bratanka. Niedługo zaczyna przedszkole

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jest ładnie wydana i bogato ilustrowana, co jest bardzo ważne dla dzieci. Fajnie również, że są dodatkowe pytania dla rodziców i nauczycieli. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może być pomocna. Ja tez wybierałam podobne ksiażeczki dla malucha

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój synek już za dorosły. Książeczki o emocjach bardzo nam się przydały

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzieci lubią takie ksiażeczki. Oby tylko w starszym wieku im to pozostało

    OdpowiedzUsuń