poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Rafael Rosado, Jorge Aguirre - "Strzeżcie się, olbrzymy!"

Autorzy: Rafael Rosado, Jorge Aguirre
Tytuł: Strzeżcie się, olbrzymy!
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 20 marca 2019
Liczba stron: 208
Ocena: 9/10

Opis:

Największym marzeniem Claudette jest pokonanie giganta. Ale jej wioska jest bezpieczna i cicha! Co ma zrobić przyszła gigantyczna pogromczyni? Ze swoją najlepszą przyjaciółką Marie (aspirującą księżniczką) i jej bratem Gastonem (cukiernikiem-szefem kuchni) wyrusza bez zgody rodziców w supertajną misję znalezienia olbrzyma. Czy trójka bohaterów odnajdzie i pokona giganta, zanim rodzice ich znajdą i każą wracać do domu?

Recenzja: 

Aaa! Seria Rafaela Rosado i Jorge'a Aguirre nareszcie w Polsce! Ogromnie ucieszyłam sie, gdy dowiedziałam sie, że Wydawnictwo Jaguar postanawia wydać serię o Claudette w Polsce. Pierwszy tom miałam już szansę przeczytać w języku angielskim w okolicach świąt, jednakże w ojczystym języku to jeszcze większa frajda! Szczególnie, że tłumaczenie jest naprawdę dobre, a gry słowne zachowały sens. 

Seria jest wyjątkowa może nie tyle za sprawą tematyki, a realizacji pomysłu. W tle przejawiają się widoki rodem z najlepszych komiksów fantasy, klimat całości jest iście średniowieczny, a pośród tego wszystkiego przewijają się bohaterowie - jak sami widzicie na okładce, wykreowani dość humorystycznie, lekko - po prostu fenomenalnie. Samo to doskonale oddaje treść książki - spotykamy tutaj odniesienia do baśni i bajek (m.in. Księżniczki na ziarnku grochu), motywy rycerstwa i odwagi, a nawet... zabawę językiem. Jedna z bohaterek jest bardzo oburzona, gdy natrafia na zdanie na znaku, w którym ktoś użył tautologii (lubię to!).

W tym tomie Claudette jest prowokatorką wyprawy na olbrzyma, który rzekomo para się zjadaniem dziecięcych stópek. Wraz z aspirującą na księżniczkę przyjaciółkę, młodszym bratem-kucharzem, który marzy o kowalstwie oraz mopsem Śmiałkiem ruszają jego tropem przez niebezpieczne tereny. Zostają tam poddani próbom, które będą wymagać nie tylko walecznych umiejętności dziewczynki, ale i mnóstwa odwagi oraz sprytu. 


Chociaż - jak wspominałam wcześniej - Strzeżcie się, olbrzymy! czerpie z innych tworów, tak komiks jest pod każdym względem fenomenalny. Nie mogłam się od niego oderwać i pochłonęłam go bardzo szybko - i to od razu dwa razy! Za pierwszym razem całkowicie oddałam się treści i pędzącej akcji, za drugim - rysunkom. Fantastyczne w tytule jest to, że poza mnóstwem dowcipu, przygody oraz cudownych ilustracji, ma do zaoferowania również przekaz - m.in. o tym, że nie należy wierzyć stereotypom, a pozory często mylą. Jest to jakby... swoista bajka. 

Dzieło Rafaela Rosado i Jorge'a Aguirre to kapitalny komiks, w którym zaczyta się nie tylko dziecko i nastolatek, ale i dorosły. Każdy kadr przyciąga wzrok, z przyjemnością przyglądałam się poszczególnym kadrom, aby jak najwięcej wyciągnąć z tej lektury. Jestem oczarowana i nie mogę doczekać się kolejnej części przygód małej ciałem, ale dużej sercem Claudette. Mam nadzieję, że w drugim tomie rozwieje się tajemnica jej matki. Polecam z całego serca!

4 komentarze:

  1. To może być świetna przygoda dla moich małych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że to dla dzieci, ale MUSZĘ TO PRZECZYTAĆ! Kocham "tautologię", kocham fantastykę i już kocham tą małą, rudowłosą osóbkę! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak większość facetów lubię komiksy. Ten jest bardzo dobry. Podobają mi się rysunki. Historia też brzmi ciekawie i postacie są bardzo fajne -pogromczyni, aspirujaca księżniczka i cukiernik - zapowiadają się dobrą zabawa :-)

    OdpowiedzUsuń